moto

BLOG'S "SAK ENENGE" IKI, ORA KANGGO NDADEKNE SENGSORO LIYAN....
OPO MANEH GAWE NGRUSAK LIYAN.....
NEK ONO GUNANE AYO DI JUPUK...
MENOWO ORA ONO GUNANE...
YO WIS...
OJO DILEBOKNE ATI....

UNGELAN PAMBUKO

SUGENG RAWUH SEDEREK SEDOYO....
MUGIO PINARINGAN RAHAYU
WILUJENG NIRSAMBIKOLO

Senin, 22 April 2024

Wayang Kulit

Lakon   : Pendowo Muleh.

“Nggoleki sangkan paraning dumadi”

Gagrak : Bukan Yogyakarta, Bukan Surakarta, Bukan Banyumasan, Bukan Jawa Timuran –Tapi Sak Senenge Dewe
Dalang  : Ki Arep Gelemrono.

 

Dikisahkan setelah Pendowo berhasil menjalani hukuman buang di hutan Kamiyoko, maka Pendowo mempersiapkan diri untuk kembali ke Ngamarto.

 

"Adik-adikku para Pendowo  dan Punokawan Kakang Semar, Gareng, Petruk dan Bagong.... Atas doa kita, hari ini para Pendowo selamat dan selesai menjalani hukuman di hutan ini..." kata Yudhistiro.

 

Heeeem….Wis sakwetoro Ngamarto kothong ora ono sing nunggu, gek kepriye keadaane. Mesthi akeh sawang onggo-inggi neng gebyoke kraton….” Gerutu Werkudoro.

 

 Adimas Werkudoro…Sudah semesthinya begitu jika suatu tempat tidak dihuni, tetapi adimas jangan berkecil hati, kita semua nanti akan memperbaiki seperti sediakala… kata Yudhistiro.

 

Iyo..iyo Werkudoro, anakku sing sentoso, tekan Ngamarto mengko ibu sabiyantu marang poro Pendowo amrih bali koyo wingi uni…”,  lanjut Kunthi.

 

Sebelum kita berangkat pulang ke Ngamarto, kita berdoa dulu yang dipimpin Kakang Semar…”, pinta Yudhistiro.

 

Hemmmm… Lae…lae mbegegeg ugeg-ugeg sak dulito hmel…hmel…., Sakjane sanes kulo Den ingkang maos dungo meniko, nanging sampeyan kiyambak…amargi meniko ingkang gadhah kajat meniko sampeyan loo Den…”, jawab Ki Semar.

 

nDak Kakang Semar, Kakang Semarlah yang membaca doa…. kami semua tahu, Kakang Semar adalah Bethoro Ismoyo yang ngejawantah menjadi rakyat jelata, dan itu adalah sarana doa kita diterima Sang Hyang Widi..”, kata Yudhistiro.

 

Hemmm…nggih menawi ngoten Den, monggo sami-sami dedungo mugi lampah kito wangsul wonten Ngamarto mboten wonten rubedo menopo-menopo…”,[kata Ki Semar.

 

Kemudian Ki Semar memanjatkan doa meminta kepada Penguasa Jagat Raya supaya perjalanan pulang ke Ngamarto mendapat keselamat.

 

Adik-adikku Pandowo, doa sudah dibacakan oleh Kakang Semar, marilah kita berangkat pulang ke Ngamarto….”,_ kata Yudhistiro.

 

Sesampainya di Ngamarto, betapa rakyat Ngamarto kaget bercapur haru melihat keadaan pemimpinnya dengan pakaian yang compang-camping. Terharu karena pemimpin Ngamarto kembali lagi karena disangka bahwa mereka telah menginggal semua.

 

Begitu masuk keraton Ngamarto, para Pendowo kaget kecuali Puntodewo, karena keraton Ngamarto sudah berantakan bahkan isi keraton telah ludes dibawa ke Astino oleh para Kurowo.

 

Saudara-saudaraku para Pondowo dan ibuku Kunthi, apa yang  dikahawatirkan adimas Werkudoro mengenai keraton Ngamarto benar adanya, malah lebih parah lagi, bersabarlah…., suatu saat pasti kembali keadaannya…. Bukan begitu Kakang Semar..?”,  kata Yudhistiro.

 

”mBegegeg ugeg-ugeg sakdulito hmel…hmel… Leres Den, kanthi linambaran sabar, mugi-mugi Ngamarto saget wangsul kados rumiyin…”, jawab Ki Semar.

 

Heemmmmm…. Ngamarto sak suwene ditinggal Pendowo dadi pating blengkrah, isen-isene mawhut ra karu-karuan… Puntodewo kakangku…. Aku jaluk palilahmu….Ngestino kae duwek’e bapakku Pandu, dudu duweke Duryudono…lilalono aku, Ngestino bakal tak jaluk….”, kata Werkudoro geram.

”Adimas Brotoseno adikku….. untuk apa Ngestino kamu ambil, biarlah Ngestino dimiliki Kakang Prabu Duryudono…, seandainya kamu akan mengambil Ngestino, ketahuilah kakangmu ini tidak menyetujui..” kata Yudhistiro.

 

Demikianlah watak Puntodewo yang penyabar dan tidak mementingkan diri sendiri, tidak pernah marah, tidak mau cecongkrahan apalagi perang. Jangankan harta benda, nyawapun jika ada yang meminta maka Puntodewo bersedia memberikan.

 

“Nggih Den…. Sakmeniko dereng wancine nyuwun wangsul negari Ngestino…., mbenjang Den, nyedaki perang Barotoyudho Joyo Binangun sampeyan saget nyuwun wangsul negari Ngestino….”, sambung Ki Semar.

 

Sejak kepulangan Pandowo ke Ngamarto, dimulailah kehidupan baru, menata kembali kehidupan sebagaimana mestinya.

 

Tancep Kayon.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar